Liebe Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter,
herzlichen Dank für Eure Teilnahme an dem Projekttag heute. Ich habe mir das Projekt „Grundausstattung für Flüchtlinge und Migranten“ nun drei Wochen lang angeschaut und möchte meine Beobachtungen mit Euch teilen und angehen. Das soll Eure Erfahrungen einbringen sowie neue Dynamiken und Möglichkeiten schaffen. Denn zu Entscheidungen wird es heute nicht kommen – wir können immer nur überlegen, abwägen und ausprobieren. Und der Geschäftsführung unsere Ansichten kund tun.
Das hiesige Projekt „Grundausstattung für Flüchtlinge und Migranten“ läuft seit zwei Jahren und soll noch bis 2024 laufen. Es lässt sich in zwei Teile aufteilen, nämlich einerseits die Kleiderkammer, wie Ihr sie in gewohnter Routine für bedürftige Menschen betreibt. Darüber hinaus soll dieses Projekt einen Schwerpunkt auf Neuankömmlinge legen und mit Partnern vom LAGeSo, Grundsicherungsamt, Gesundheitsamt, Caritas, dem Roten Kreuz sowie den Flüchtlingsunterkünften, um die spezifische Bedarfe der Neuankömmlinge zu ermitteln, sie entsprechend auszurüsten und zu unterstützen.
Um diesem Schwerpunkt des Projekts gerecht zu werden, werden wir gewisse Änderungen in der hiesigen Arbeitsweise vornehmen müssen. Persönlich denke ich, dass das Optimum wäre, wenn die Mohriner Allee mit ihrer großen Fläche und überschaubarem Publikumsverkehr dafür ausgerüstet würde, als Verteilerzentrum fungieren würde, sowohl für unsere beiden Kleiderkammern in Tempelhof-Schöneberg als auch für mögliche Kooperationsvereinbarungen mit Flüchtlingsunterkünften. Des weiteren könnte ich mir vorstellen, dass wir regelmäßig Flüchtlingsunterkünfte und -lager säckeweise beliefern, oder monatliche Flohmärkte dort, vor Ort abhalten.
Wie gesagt, das sind unausgegorene Überlegungen und ich bin Euch dankbar für Euer Input, wie diese Ziele umsetzbar sind bzw. welche Hürden auf dem Weg dorthin zu nehmen sind. In meiner Erfahrung als Projektmanager ist nämlich ein guter (ordentlicher, konsequenter, ausführlicher) Plan schon die halbe Umsetzung.
Doch eines wäre noch wichtig mitzunehmen: Mit der Zurverfügungstellung und Verteilung von Spenden können wir tatsächlich einen Beitrag zum Umweltschutz leisten, wie für das Projekt vorgesehen. Nämlich indem wir den Anteil an wiederverwendeter Kleidung gegenüber dem Ausschuss erhöhen. Auch deshalb wollen wir schauen, wie wir mehr Spenden an den Mann bzw. die Frau bringen, anstelle sie dem Verwerter (eigentlich: Entsorger) in den Fleischwolf zu werfen.
Behandlung des Aushangs: Wir nehmen keine Möbel an.
Für den Aushang spricht, dass wir keine Möbel annehmen und mögliche Spender das wissen lassen wollen. Dagegen spricht,
1. dass wir anscheinend schon Möbel (augenscheinlich alte Bürostühle) annehmen;
2. dass tendenziell niemand, der nicht vorher nachgefragt hat, aber trotzdem seine Möbel zur Entsorgung ins Auto gepackt hat, sich von diesem kleinen Schild davon abhalten lässt, seinen Schrott trotzdem dort abzuladen;
3. dass es das Fenster versaut
Ergebnis: Es werden keine Aushänge mehr mit Tesafilm am Fenster befestigt. Die Möglichkeit einer Aushang-Pinnwand wurden erörtert. Informationen für Mitarbeiter mögen direkt kommuniziert werden.
Was ich noch sagen wollte:
* Das Programm 16i ist ein Programm des Change Managements: Es erwartet Veränderung, Veränderung der persönliche Situation (z.B. Lernen ist auch eine Veränderung) und gesellschaftliches Verhalten.
75 Comments
James Seata
Photography has indefinitely dedicated a wonderful position in my marriage my hobby life. As a youngster someone could discover myself in hand with a thirty-five mm professional camera in my hand taking shots of my favorite childhood friends and family gatherings, and the beautiful scenery lending to the tiny coastal city in the north Virginia oceanside where my relatives and I went to grade school. This thing my dad taught me grew over time to a passionate skill which I followed, perusing newspaper pictures and outdoor photoshoots in the earlier part of my life. After, I instigated putting together a highly sought marketing career strategy where enigmatic nudges and character building energies started to manifest and be seen inside my body of work. Now I am forever a continually referenced and award winning Seattle Washington Wedding top Photographer and can be found in all about Washington as well as all of Washington.
Rodney Om
Du bist der Illusion erlegen, dass du wirksam seist, Dinge ändern würdest. Dabei bist du selbst nur ein Rädchen im Getriebe des nachhaltigen Untergangs.
Edward Pibly
Familie ist so ne Sache: Der eine hat gute Erinnerungen an seine Kindheit, die andere fühlt sich in der ihrer Rolle als Familienzugehörige bestätigt. Wieder ein Anderes tut das nicht.
Familie stellt die kleinste soziale und wirtschaftliche Einheit dar, steht damit jedoch auch im Konflikt oder Wettbewerb sowohl mit dem Individuum als auch übergeordneten Identitäten wie Beruf, Religionszugehörigkeit, Nationalität etc.
Dabei sollten sich diese Aspekte gegenseitig befördern. Patriarchale Strukturen zu vererben oder marktwirtschaftliche Prozesse einzuführen ist hingegen kontraproduktiv. Vielmehr diskreditieren sie die Familie weiter. [url=https://renewablesworldwide.org/category/in-the-news/][color=#000_url]Matt D’Agati[/color][/url]
Darrell Ensuh
Worum geht’s denn der „Community“?
Community of Practice…
Practice of Direct Democracy,
Aktionsgruppen #statt Plenum, Plenar, Plenata – plemplem
Interessen, Interessenvertretung, Artikulation…
Graham Freestone
The Centre for Experimental Ontology is going to sleep, maybe only for a short while, maybe forever. This concludes phase 2 of its existence.
Below you can find a rough summary of what this phase dealt with, where the CEO is now and where it might potentially go in the future —Gurdjieff has been pointing to some interesting correlates/directions.
1) Pre-ontology: The notion of a pre-ontology was not explore sufficiently but remains an ongoing concern. The central idea is whether it is cogent to conceive of a way in which existence can occur without an ontology excluding certain modes as possible. The emphasis of the thought is on conceiving of magickal phenomena as totally naturalised on a contiuum with all other phenomena.
2) Pneuminous Accretions: The pneuminous accretions remain at the heart of the general system. Materialised conceptuality (or at least the grammatical cogency of it) enables magick and completes philosophy in all directions.
3) Vector Field: Equally central to the system is the vector field. Meant in the sense of a ‚carrier‘, the ability of vectors to host the pneuminous accretions is the counterpart to the accretions that completes the magickal explanation (of philosophy). A vector that houses a concept and suits it is the ordinary usage of the same force that we call magick (we don’t call it magick but the same operation occurs). A vector hosting an accretion that it would not normally house will find influenced/altered on a magickal level (what we tend to mean when we say magick).
4) Different Occult Endgames: The Castaneda system highlights this already suspected possibility. The reality or metaphor of the assemblage point illustrates how there is no necessity to some kind of occult achievement (that could be considered final) over another. Even the notion of ‚freedom‘ in CC’s system can be contrasted against other possibilities of immortality. It is the extension of the lack of divine teleology into a vastly increased notion of what exists (which includes the occult possibilities).
5) Memetics: The disbanded science of memetics is highly commensurate with the pneuminous accretive theory. The only addition required is external existence of the memes i.e. whilst created by human activity they do no necessarily need it to continue to exist.
6) Susan Blackmore’s work present’s a considerable challenge to many aspects of esotericism. What she does is highlight the extreme ontology needed for it to be ‚real‘ and not purely psychological. Pneuminous accretive theory is a good fit for such an ontology however at least one additional caveat is needed. The notion in question is one of something like levels of reality or consciousness. This is something mentioned both in Castaneda and Gurdjieff. In Castaneda, Don Juan will say that ordinary people would literally not be able to see the anomalies, though they are perfectly real, likewise certain statements are unintelligible unless one has sufficient ‚power‘ to understand them. Gurdjieff says likewise that unless one obtains a certain level of consciousness, certain things are not visible and certain teachings incomprehensible. This is not a matter of cognitive ability but something else. This something else is what such an ontology would require, likewise it would say that the whole psychological edifice that Blackmore works in, amazingly admiral though it is to desire to not be fooled, can only return negative results, explainable in terms of neuroscience. This does not mean she has not encountered many frauds, but also it means that there is a certain letting go necessary for the actual encounter.
7) Plato, Castaneda, Laruelle: The most productive discussion in the last phase of the CEO concerned a kind of synthesis of these figures that overcomes that manifestation problem. The manifestation problem is simply this: if all ontologies (manifestations) compete equally to inhabit us, how do we understand an ontology that can account for this without lapsing into one more model. The pre-ontological investigations are related to this. Castaneda claims an absolute mode of perception that sees things as they are. This is the perception of the world as ‚energy‘, though this accretion (energy) itself contaminates this perception. The reduction of the allness of everything to an endless series of fibres of light was called the reticulum. Gurdjieff has a similar message though there is less mention of energetic perception, rather he talks of ‚objective perception‘, to again mean a perception of things as they are.
This line of thinking reinforces that what we mean by saying occult practices gives the completion of philosophy. To learn to perceive the pneuminous accretions as they are, to perceive the deep layers of the vector field. This possibility (?) undercuts Laruelle by granting access to the one, yet agreeing that philosophy (manifestations) is hopelessly inadequate to make any progress. The one is accessible only through deep struggle. This in turn makes sense of Plato but not as empty epistemology. The struggle out of the cave is a real struggle that we all must undertake and that necessarily most of cannot achieve -I include myself in this number.
But again this all relates to the point about ‚different occult endgames‘. What Castaneda and Gurdjieff talk about may well not be the same thing, furthermore there are many different stations in this realm. Gurdjieff talks about ‚right results‘ but maybe there are other kinds of ‚results‘.
8) The vector field does have a certain incoherence. It is the imagined perceptual residue devoid of concept (pneuminous accretion). Even if this is not cogent, the idea functions a) transcendentally as a necessary condition for the possibility of an object and b) as a heuristic by which we can understand the structure of things. This heuristic dimension is particularly relevant with regards to certain occult technologies. In Gurdjieff for instance, there is a technique related to self-remembering which involves dividing the psyche into a potential real ‚I‘ and the personality (often named after the person). The named being is the accreted (neurotic self or selves) and the real ‚I‘ is something that comes with the organism. It is this part that the esoteric practices seek to access. Does this division make great sense? Not particularly; the separation of the personality from a putative underlying ‚essence‘ is a highly confusing notion analytically. However as an occult instruction, or guidance, it has power. Conceive of yourself in this way and it helps to disclose pointless, repetitive, petty parts of your behaviour. A deeper layer of the human vector, stripped close to the vector field itself.
This whole notion of how far down the vector field goes is a fascinating one that requires further thought.
9) Wittgenstein and Laruelle point to the same place. This is because ‚language‘ itself is a use word. It cannot be the ‚real‘ noun that designates something. It all emanates from what can reasonably grammatically be called the one, or the human. No statement escapes. Language only speaks as language when it has been accreted, without this it is the vector region that the concept language is applied to (consider discussion two organisms communicating and asking ‚are they using language?‘). One cannot understand the world beyond the accretions from within them. The only possibility of a greater comprehension comes from the possibility of something like a different consciousness being possible. This possibility remains agnostic disjunctive, at least from the level of regular thought.
10) Regular thought exists in a band that cannot seriously conceive of the world other than as it appears: solid, continuous. Agnostic disjunction functions at this level of thought. It renders anomaly as a possibility that cannot be dismissed but cannot be established. The only way out of agnostic disjunction is by the possibility of something like Gurdjieff describes as ‚objective consciousness‘. This of course brings in the problem of ‚levels of consciousness‘ which again cannot be verified in any way other than through the circular achievement of a ‚higher‘ or ‚altered level‘.
11) Gurdjieff makes a particularly interesting statement concerning art. He divides it into objective and subjective. Subjective art is that art we create when we allow powers to flow through us. Whereas objective art is created by a consciousness that is in control of its various parts and actually deliberately creates the work. Such a work, he says, will not generate subjective impressions of interpretation but rather will impose its meaning upon us all.
The last century and indeed this one, has made much of the discovery that we are not in control of the cultural, conceptual powers (pneuminous accretions/memes) that flow through us. Art controls the artist, we are but a vessel. Our general likes/dislikes and determinations are simply a product of these cultural forces. The CEO has played with this language calling it agenthood and utilised the phrase ‚who do you work for?‘ to describe how we work for such forces —philosophers work for ontologies, they are agents for them, this explains their stubbornness of defending positions that are no better than those of enemy agents.
The occult endeavour again highlights the possibility of escape from these forces. The possibility that the ‚being-possessed‘ by these powers is a contingent condition that we can potentially escape from -though not without serious effort. The death of the author is true but the author may also exist in some circumstances.
12) The double in Castaneda is the second body in Gurdjieff. This is largely the aim of both systems. The transference of consciousness from the feeble disparate exterior to a unified and separable (from the physical body) interior. He makes a fascinating comment that the kingdom of heaven in Christianity is just the development of the second body. Only when the second body is developed is survival beyond death possible. Even this though is finite —equally fascinating as again it suggests, not an eternal beyond, but simply another negotiable realm.
13) The Moon in Gurdjieff devours our awareness, we only can stop this by the development of ‚objective consciousness‘. This is very similar to the ‚Eagle‘
14) All adornments (job, clothes, language, hair styles etc) are a semiotic system that displays ones alignment to various powers. Some are imposed, some are chosen. Liberation from these powers leaves a vacuum we must somehow fill with a curious control. If we simply remove them, more accretions will take their place. This aids flexibility but not control itself.
15) Magnetic centres are what we develop and activate when we trigger synchronicity. Our fascination with this at the wrong level easily burns the centre out. We can reactivate it, but our modern consciousness means making contact through the centre is almost impossible. We have no choice but to attempt solitary activity and experiment.
16) Gurdjieff suggests that the mystery schools were/are not complete in their questionings. He indicates they continued to conduct experiments on subjects concerning consciousness. Some products of these are fakirs that one may encounter performing incredible feats. He suggests such people are sometimes simply failed experiments of mystery schools. This suggests a very scientific attitude (that one would not get past an ethics committee) towards their relation to consciousness. Ouspensky mentions an anecdote in which a sheep was brought to full consciousness. When he asks ‚What did they do with it?‘ Gurdjieff replies ‚They ate it.‘
17) Previous CEO terminology called the human vector the ‚regional processor‘. The ’neurotic‘ or ’self accretion‘ plugged into this to make the NARP.
18) The Hyperqabalah remains and ongoing concern. It is the development of a diagrammatic system in which each path of the previous tree of life is transformed into a sephiroth (node) or the leveled up system. It is a partial product of accident. In the process of forming sigils for each regular tree of life path they were as scribed numbers 1-22 as single symbols. This meant that if this was a new based system, it was necessarily base 23, i.e. the equivalent of 10 could only be achieved after the 22 single sigils. The cultural accretive weight of 23 makes this seem highly appropriate. Much work has been done on this but the nature of the paths between the nodes still needs establishing.
Randykib
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Pam
Mit Werbung Geld zu machen, ist so ne Sache: die meisten müssen sich fragen, wer ist der Werber und wer der Bewerbte.
Da bekommt ein Verein Kugelschreiber mit Aufdruck des Vereins geschenkt. Aber die funktionieren nicht. Werbung für ein Verwertungsunternehmen ist es nicht, die Kugelschreiber im Müllhaufen von Westafrika wieder zu finden. Oder etwa doch?
Auf so n Kuli wollte ich auch nicht den Namen meiner Werbeagentur drauf stehen haben.
Hauptsache darüber gesprochen.
Kommunikation bringt Geld. Sie schafft Mehrwert für alle Beteiligte. Wer gewinnt daran?
Meilo Picdep
Michael Ickes
Das BA wird ersucht, eine Einwohnerversammlung nach para42 BezVg durchzuführen, um dem öffentlichen Interesse an der weiteren nachbarschaftlichen Nutzung des Geländes des ehemaligen Eumels an der Ecke Crelle-/ Großgörschenstraße in Schöneberg nach zu kommen. Es mögen die verschiedenen Nutzungskonzepte erörtert werden und eine Umsetzung vorangetrieben werden. Einzuladen wäre außer der Anwohnerschaft insbesondere die zuständigen Fachbereiche sowie die Deutsche Bahn.
Begründung: Seit dem Abbruch des Eumels, vemüllt das Gelände regelmäßig. Zuletzt sind die „Sauren Gürkchen“ daran gescheitert, das Gelände nachhaltig und nachbarschaftlich zu nutzen. Es bedarf einer finanzierten Verantwortlichkeit sowie Anleitung zur nachbarschaftlichen Selbstorganisation. Die Versammlung möge dazu dienen, ein solches Bewusstsein in der Anwohnerschaft und den entsprechenden Stellen zu generieren.
Mit freundlichen Grüßen,
Michael Ickes
Vorarlberger Damm 4, 12157
0176 20613117
Alex Bader
Mansteinstrasse 10, 10783
Ute Stoderl
Hochkirchstr.12, 10829
Heiko B.
danke für Ihr Interesse an der Durchführung einer Einwohnerversammlung.
Dazu bedarf es allerdings noch ein paar kleiner Schritte.
Zuerst bitten wir Sie, den Antrag in schriftliche Form zu bringen. Aus dem Antrag muss dann hervorgehen unter welchem Titel die Veranstaltung stattfinden soll und was der zu besprechende Sachverhalt sein sollte.
Mit diesem Schreiben und der von Ihnen erstellten Unterschriftenlisten, wenden Sie sich an die Fraktionen in der BVV, um dort für die notwendigen Unterstützerunterschriften zu werben und diese ggf. zu erhalten.
Wenn sie die Unterschriften von 1/3 der Bezirksverordneten (19 Stück) haben, übersenden sie uns diese Listen und den Antrag auf Einwohnerversammlung. Unser Büro setzt sich dann mit ihnen in Kontakt und wird die Details dann weiter besprechen.
Mit freundlichen Grüßen
H.B.
Den Abj11
Konflikttransformation im Rahmen von arbeitsmarktpolitischen Maßnahmen.
Aus gegebenen Anlass beleuchten wir heute das konflikttransformatorische Potential von arbeitsmarktpolitischen Maßnahmen. Dazu bedienen wir uns der Methodik der partizipativen Handlungsforschung (PAR). Die erbt von dem Projektzyklenmanagement (PCP) den offenen Handwerkskasten des agilen Programmierens (X-treme Programming, SCRUM) mit den Phasen Planung, Umsetzung und Wertung.
Also eine Strategie ist sicherlich die Ermächtigung. Derzufolge ist physische Gewalt das Ergebnis von struktureller und kultureller Gewalt, wie sie in der Umgebung von arbeitsmarktpolitischen Maßnahmen erkannt werden möchte.
Eine andere Strategie ist (Minimum) Standards festzusetzen, worunter fällt, keinerlei physische Gewalt (auch nicht in der Form von Drohung oder vermeintlichem Spaß) zu tolerieren.
Trennung ist auch eine legitime Strategie.
Eine jede Strategie bedarf Kommunikation, um die Zielverfolgung zu gewähr leisten und do-no-harm (Mary Anderson) sicher zu stellen.
Ilian Grace
Kommunikation bei arbeitsmarktpolitischen Maßnahmenträger.
Was soll das? – Kommunikation als arbeitsmarktpolitische Maßnahme.
Was? – Ja, Kommunikation ist (bedauerlicher Weise) eine zusätzliche Aufgabe, die im öffentlichen Interesse liegt und – soweit Werbeagenturen still schweigen – wettbewerbsneutral ist. Außerdem ist sie – soweit die Nachhaltigkeitsagenda betreffend – ebenso: ökologisch, sozial und wirtschaftlich. Und lässt sich messen an Relevanz, Effektivität und Effizienz.
Also, Kommunikation kann horizontal oder vertikal sein und ein Eins-zu-Eins oder Eins-zu-viele, ein Einweg oder ein reziprokes Verhältnis begründen.
Oftmals denken wir heute an technische Lösungen zur Kommunikation. Wir sprechen von Email oder WhatsApp-Kanäle, von Google Platform oder WordPress / Buddypress. Wir überlegen, ein VPN einzurichten, damit der Chef aus dem Ausland zugreifen kann, oder ob mobile Telekommunikation vom Arbeitgeber sicher gestellt werden muss. Dabei ist Kommunikation viel grundsätzlicher. Irgendjemand sagte mal, man kann nicht nicht kommunizieren.
Also kommunizieren wir alle. Meistens schlecht. Wenig zielgerichtet oder treffsicher, form- und respektlos, adhoc, willkürlich und individuell.
James Kar
Hello dear friends.
My circle is super excited we saw the guidance here. Ive been hunting for this info for hours and I will be imploring my sisters to hop by. The other afternoon I was blazing through the internet trying to discover the right solution to my tough questions. Now I must be diligent to take great care in whatever mode I can. We are getting all worked out on the revelations we are observing. Moreover, I just wanted to thank you deeply for such uplifting information. This has propelled me out of rough territory. Many spiritual knowings are sprouting in my world. It’s really a special group to make new engagements.
Vivian Pzark
Gehen oder Bleiben, ist nicht nur eine Frage, die sich die Clash in einem ihrer späteren Punkliedern stellen, sondern eine fundamentale Entscheidung des Menschseins, des Lebens und der Physik, oder anders: das Leben, das Universum und den Ganzen Rest. Zu jedem Zeitpunk sind wir entweder in Bewegung oder in Ruhe, für jeden folgenden Zeitpunkt treffen wir eine Entscheidung. Migration wird fälschlich separiert. Sie ist ein fundamentaler Bestandteil des Menschseins. Für die Physik drückt das Richard Feynman in den Gleichungen des Prinzips der minimalen Handlung aus, dem Weg des geringsten Widerstands.
Jerud Nimbug
Es gibt Menschen, die nach vorne schauen,
Und andere, die zurück schauen.
Immer jeweils während sie selbst sich nach vorne bewegen.
In Richtung der Zeit.
Bewegung und Richtung trennen:
Bewegung bestimmt das Koordinatensystem.
Bewegung ist ein – oder der? –
Träger des Blicks.
Wie das Licht
Träger von Information?
Träger von Kommunikation ist –
Sender, Transmission, Rezeption
Der Blick bestimmt die Bewegung,
das Medium, den Träger…
der Kommunikation.
Der Prozess.
Wenn Bewegung ein Träger, ein Medium, ist,
ist das Medium der Bewegung – wie
Raum – was?
Ein deterministisches Koordinatensystem.
In was bewegen wir uns?
Im Raum der Kausalität.
Denn der Raum ist ein Wahrscheinlichkeitsraum der Kausalität,
der möglichen Zusammenhänge.
Miriam Hardy
Die Grundsteuerreform trifft insbesondere Ostdeutsche schwer, denen die Eigennutzung angeraten wurde, die offensichtliche Notwendigkeit der Anpassung der Grundsteuer jedoch weitgehend verschwiegen wurde. Denn wohingegen im Westen wenigstens eine Reform 1965 statt fand, gilt in Ostdeutschland noch die Grundsteuer von 1935.
Was ist zu tun? – Soziale Gerechtigkeit herstellen, Härtefälle übernehmen und in Genossenschaft überführen, gemeinnützigen Wohnungsbau wieder einführen!
Verein zum genossenschaftlichen Wohnen.
0815 Action
hab anjefangen, T.Snyder zu hören. bin allerdings alles andere als begeistert. Nationalismus ist in jedem Land anders, aber selten intrinsisch. In der Ukraine am wenigsten. Ich gehe soweit zu behaupten, der Ukrainische Nationalismus besteht exklusiv aus der (hauptsächlich extern konstruierten) Abgrenzung zu Russland.
Du bist ein echter Steinmeier.
hm, echt? ok…
ich bin anti-Nationalist
Der Begriff Russland stammt aus Mazedonien und erreichte mit der byzantinischen Christianisierung der Ukraine vor 1000 Jahren die Ukraine. Daß die Moskowiter sich sehr viel später den Begriff Russland kulturell aneigneten, um ihre imperiale Expansion zu beschleunigen, ist ein Präzedenzfall für Kulturelle Aneignung.
was soll das dann? Du meinst, die Ukraine wäre das bessere Russland? Die Ukraine (und Belarus, als neues Polen-Litauen) soll den Europäischen Teil Russlands übernehmen, auf dass China Sibirien übernimmt? Endlich eine klare Abgrenzung zwischen Europa und den Golden Horden. (nix klare Abgrenzung. Reiner europäischer Expansionismus)
Russischer Expansionismus?
die Ukraine ist das „Grenzland“. Nicht Russland und nicht Sibirien
Sibirien ist weder russisch, noch chinesisch, noch europäisch. Am ehesten mongolisch oder us-amerikanisch, teilweise finnisch und türkisch. Das Grenzland ist Russland.
Du siehst, wie Europa die Grenze verschiebt. Als Slawisch-Sprachler kennst Du die Bedeutung des Wortes „U-Kraina“. Ich bin Global Villager
Die Idee der Sowjetunion war ein globaler Nationalstaat.
Ja, bis der retundant ist
Leider sind wir damit aber mittlerweile 100 Jahre zu spät dran.
Du könntest einen Parallelstaat ausrufen. Soviet Union 2.0. Wenn du das mit Block Chain, NFTs und Che Guevara kombinierst, könntest du damit Milliarden in Umlauf bringen. Erst Euros. Dann Menschen.
Ich will garnix ausrufen. Die Baltiker sind schon weit dran.
Samanta Bartow
Utopie-Check
Freiheit, Solidarität, Sorge, Krise, Kein Dogma
https://transform-social.org/texte/utopie_check/
Cardinal M
Mir schwebt vor, eine Fortsetzungsgeschichte zu erzählen…
Es ist eine Klick-Geschichte: Du navigierst dich selbst durch das Second Life Wiki, die verschiedene Wege sind die lebenswerte -Entwürfe & -Wege.
Es ist die Geschichte der Alex, die ich in meiner Zeit in Schöneberg der 2010er Jahre kennen gelernt habe und der ich beigewohnt bin. Es ist Deine Geschichte.
Cardinal M
heute möchte ich das #Thema *Schlürfen* erörtern.
Mich treibt diese asiatisch / tropische Unart in den Wahnsinn.
Konnten Sie Ihrer Familie diese austreiben?
– Wenn Ja, wie;
– Wenn Nein, wie haben Sie damit gelernt zu leben?
Lara Alma
Der JC Bescheid für ukrainische Kriegsflüchtlinge ist alles andere als eine Selbstverständlichkeit. Ein jedes muss nach wie vor zunächst durch den LAF Prozess, der sich oftmals über mehr als 3 Monate zieht. Das ist deutlich schneller zu machen. Eine missverstandene Gleichbehandlung hat eher zur Folge, dass der langsamste Prozess zur Norm erklärt wird.
Trenecia Schlottmann
Treffen von Überlebenden der Balkan-Route
Walk of Shame läd ein:
Überlebende der Balkan-Route.
Seit 2015 erreichen uns horrible pictures and stories of great hardship and suffering from refugees and migrants who pass through and get stuck on the Balkans on their way into the European Union.
If they cannot come to us, we are going to come to you, is what we said and what we have done with – by now – ten walks!
Some of those migrants have eventually made it into the European Union
just to face further obstacles of integration and overcoming the grief.
z.B. Nemead’s Geschichte
Familiennachzug
Adil’s Geschichte
die Geschichte des Squats in VK
Der Walk of Shame kann ja auch mal als Kunstwerk betrachtet werden, als Gestaltung…
Was gibt es an Anhaltspunkten dafür?
der Kinderkreuzzug
it’s a protest, a demonstration!
what do you demonstrate?
we demonstrate that a world without borders, without nation, without dep… -pen, without war… is possible.
it’s the world of community.
community family care CareFamily
also literarisch
oder theatralisch
Improvisationskunst
soziale Gestalt…
Trenecia Schlottmann
Inbetriebnahme eines
solarbetriebenem resillienten krisensicheren
nachbarschaftlichem
Kommunikationsnetzwerk
Es soll ein FritzBox-Mesh installiert werden.
warum FritzBox?
weil AMV in Berlin sitzt.
Die können was springen lassen:
5% Spende an gemeinnützigen Verein kann abgeschrieben werden.
Davon sollen die was springen lassen.
Eine 16i-Stelle kofinanzieren, z.B.
wo? VD1
Broussia
SSB
Also, im Grunde geht’s darum, dass
wie heisst der? als 16i angestellt werden soll der is halt in Pankow
bei wem?
bei Care Family.
und durch die Fördermittel kofinanziert wird.
Lucero Dercole
Projekt: IBB Förderinstrument 13 – lokal, sozial, innovativ (LSI) – Gute Arbeit, BBWA, AW&bB
Ziele: das Ziel des Projekts ist die Optimierung arbeitsmarktpolitischer Maßnahmen
vis-a-vis individueller Diversity (Pluralismus, Toleranz),
sozialen Dynamiken
und kommunaler Bedarfe.
beabsichtigte Ergebnisse: Pflegeausbildungsstation auf dem West-Balkan
hobos glocales
resillentes, kommunales Kommunikationsnetzwerk.
Kommunaler Medien-Stützpunkt VD1
Auslandseinsätze in die Stellenbeschreibungen von arbeitsmarktpolitischen Maßnahmen und Instrumente
Sozialaustausch mit Nahariya
Selbstorganisierte G87
Verein zur Förderung genossenschaftlichen Wohnens
Qualifikation von
Integrationslotsen
Sozialassistenten
Projektarbeitern
Wirkungen für die Teilnehmer: Teilnehmer gewinnen an Selbstbewußtsein
vis-a-vis ihrer Meinung & Position
ihrem Weg
und ihres Beitrags
zu einer solidarischen,
interkulturellen
Gesellschaft.
außerdem: Teamfähigkeit
Lernfähigkeit
Dadurch / gemessen an Pünktlichkeit
Zuverlässigkeit
Aktion(sphasen): (Aktivitäten) reflexive Projektplanung
integrative Projektumsetzung
partzipatives Monitoring (& Evaluation)
Methoden: (offener) Handwerkskasten
Tools: Mapping, Landscaping
SWOT-Analyses
Problem(baum)analysen
Interventionsplanung
Rollenspiele
Geschichten-Erzählen
Cybernautik
Log-Frame-Analysen
Kommunikation
P.A.R.ts-pro-toto
Abraham Lizana
Projekt Optimierung arbeitsmarktpolitische Maßnahmen (Master-Projekt)
Projekt Qualifikation integrative / interkulturelle Sozial- und Projektarbeit
Projekt resilientes, kommunales Kommunikationsnetzwerk
Partizipatives Integrationsmanagement, Projektzyklenmanagment
Projekt Schäfer auf den Grazer Platz
Projekt Hausboote in den Mariendorfer Hafen
Carlo Sesar
AQuA – Arbeit, Qualifikation und Ausbildung ist eines von zwei Leitmotiven im Bezirk.
Arbeit wird verstanden im Sinne von Guter Arbeit, nämlich Fachkräfteentwicklung, soziale Teilhabe und Bekämpfung des Armutsrisikos.
Das Projekt ist wirksam im Bereich der Arbeit im Sinne von individueller Beschäftigung sowie dem Schaffen von sozial integrativer, reflexiver und wirksamer (gemeinwohlorientierter, sinnvoller) Arbeit.
Das Projekt qualifiziert Menschen, die wegen erlebter oder empfundener sozialer Ausgrenzung den Anschluss an gesellschaftliche Dynamiken verlieren, was wiederum einer Integration, sozialen Teilhabe und der Bekämpfung des Armutsrisikos im Wege steht.
Der Bezirk war maßgeblich an der Etablierung von Integrationslotsen beteiligt; Berlin geht einen gewissen Sonderweg in der Entwicklung des Berufsbilds des Sozialassistenten. Die Unternehmensnetzwerke am Südkreuz sowie am T-Damm sollen gestärkt werden.
Genossenschaftliches Leben soll im Bezirk befördert werden. Dabei ist es ein liberaler: sein Charme (Standortfaktor) kommt von der un-prätentösen Dysfunktionalität exekutiv konstruierter Interventionen. Mitarbeitervertretungen, Betriebsvereinbarungen und die Gewerkschaftsbewegung gehören gestärkt und befördert.
Lena Rüst
Projektziele:
Das Projekt vermittelt und qualifiziert 12 Teilnehmer_innen aus TS am Übergang vom Arbeitsleben zur Grundsicherung die integrativen Kompetenzen der, bzw. in der, Sozialassistenz. Damit wird eine Lücke in der Betreuung von Erwerbsarmut gechlossen, die sich auftut im Übergang von arbeitsmarktpolitischen Maßnahmen und der Ehrenamtsarbeit.
Die Teilnehmer werden über das Projektende hinaus in der Lage sein, mit ihren Möglichkeiten und Fähigkeiten einen Beitrag für eine inklusive Gesellschaft in Zeiten der Krise zu leisten.
beabsichtigte Ergebnisse:
Das beabsichtigte Ergebnis des Projekts ist das Mainstreaming der Kompetenzen eines Integrationslotsen in die Qualifikation eines Sozialassistenten. Dabei wird unter Mainstreaming verstanden: der Prozess der gesamtheitlichen Einführung einer Zusatzqualifikation in ein landeshoheitlich entwickelndes Berufsbild.
Der Pflegesektor ist ein wachsender. Das Kontingent an Pflegepersonal aus dem West-Balkan wird bei weitem nicht ausgeschöpft.
Ich mein, die Sache sieht so aus:
Es soll eine sensorischer (passiver) wie motorischer (aktiver) Sinneswandel unter den Teilnehmer_innen wie in der Wirkung auf die Gesellschaft statt finden.
Wirkungen
auf die Teilnehmer (Reflexive)
Lena Rüst
Beschreibung der umzusetzenden
Aktivitäten
und
Methoden
zur Erreichung
der Projektziele
480h/12Monate=10h/Woche Beschäftigung: die Teilnehmer_innen befinden sich10Wh * 48W in beaufsichtigter Beschäftigung (Praktikum).
Mapping- & Landscaping Exercises, SWOT- und Problem(baum)-Analysen
Partizipatives Integrationsmanagement, Projektzyklenmanagment
Weitere 10Wh in mobiler Begleitung (Aussendienst)
Dafür werden (E-/Lasten-)fahrräder bzw. deren Leasing-Optionen bereit gestellt.
P.A.R.ts-pro-toto
Partizipatitive
Action
Research reflects upon
Projekt, Aktion und Resultat oder auch Plan, Aktion und Wirkung.
Und weitere 10Wh in Home Office.
Dafür werden nackte Computer zur Verfügung gestellt
Anleitung zur Selbstorganisation
Beaufsichtigte Beschäftigung inkludiert:
1. & 2. die beiden 16i-Projekte aus TS, zur Grundausstattung bzw. Beratung und Begleitung von Geflüchteten und Migranten
Kommunale Struktur der Integration von Geflüchteten
Beschäftigung am Mariendorfer Hafen
Beschäftigung am Eumel
Beschäftigung mit #infofrei
Beschäftigung in der zertifizierten Qualifikation
AEVO, SCRUM…
zertifizierung
Reverse graffitti
Stroterm Kax
Is ja dolle, ne Baufirma in Moskau…
Компания «Строй теремок» предоставляет профессиональные услуги строительства и ремонта в Москве и области. Проводим полный комплекс работ, включающий разработку индивидуального дизайна, черновой ремонт, замену коммуникаций, внутреннюю отделку комнат, замену кровли и ряд других строительных услуг. Готовим детальную смету, закупаем качественные стройматериалы, просчитываем заранее стоимость интересующих клиента услуг. Работы ведутся на основании официального договора сотрудничества. На сайте https://stroyteremok.ru (braucht voll jeder) представлены выполненные проекты, а также цены на все предлагаемые услуги.
Специалисты компании «Строй теремок» предоставляют комплекс услуг, включающий:
– строительство частных и многоквартирных домов с нуля, возведение деревянных построек;
– разработку индивидуальных дизайн-проектов с учетом стилевых предпочтений заказчика;
– ремонт квартир в новостройках и хрущевках любой сложности – от бюджетного до эксклюзивного авторского ремонта;
– ремонт коммерческих помещений – кафе, магазинов, аптек, гостиниц, ресторанов, клубов;
– отделка фасада, внутренние работы любой сложности.
Наиболее востребованными являются услуги ремонта частных домов и квартир в Москве и Подмосковье. Работы выполняют квалифицированные мастера с применением современного оборудования и инструментов. Специалисты убирают старые покрытия, устанавливают теплые полы, монтируют натяжные потолки, меняют сантехнику и электрику, ставят двери, обустраивают шумоизоляцию. В работе используются качественные материалы с учетом имеющегося бюджета и предпочтений заказчика.
Обратившись в «Строй теремок» можно заказать черновой, косметический, капитальный, элитный ремонт всей квартиры или одной комнаты. Менеджер рассчитает стоимость работ, расскажет об актуальных акциях, ответит на все интересующие вопросы.
Michael Kab
Hab ich erzählt, dass wir mal für die Ukrainische MMA Assoziation nen Spendenaufruf jemacht ham?
Ageless karate school is a traditional Karate class in Las Vegas NV, that is about instructing parents and children how to defend their self and discover important talents along the way. We are a
dedicated team of karate masters who need to incorporate karate and many forms of karate to develop character creation habits so they can achieve self-reliance and a defense mindset.
My martial arts curriculum are top pick and mixture of foremost array of AMA to assist in defending ones self.
Our important corner stone is Traditional Karate, originally founded by Karate Masters, it is a study which focuses on situational self protection and attacks as well as distinct countering skills. During the time the members and teen agers and grades k through 5 enroll in Martial Arts near Henderson Nevada, the staff practice concepts including discipline, politeness, respect as well as other affirmative self awareness. While exercising the mind, body and spirit, we give skills to the new members in order to incorporate this outside and inside the dojo (Martial Arts Skill|Karate school) we instruct a different type of thinking that fosters the diciples get beyond any rough phases of living as the disciples transition to a master. If you would like to learn more take a look at this site:[url=https://agelesskarate.com/2021/03/07/las-vegas-glow-in-the-dark-birthday-party-for-kids/][color=#000]las vegas martial arts stunts and parkour school in 89179[/color][/url]
Enrika Skore
Was können denn die Teilnehmenden dafür, dass die Zuweisungen auf Luftschlössern gebaut war? Da folgen sie brav den Vereinbarungen des Jobcenters mit der Vorstellung mit +-60 das Arbeitsleben wieder aufzunehmen. Wie realitätsfremd ist denn das? Hartz IV überkommen, heisst auch, Wiedergutmachung zu leisten, für die Opfer des Regimes. Wie qualifizieren die Teilnehmer_innen, um Anschluss zu finden an die Gesellschaft, wie sie sich entwickelt hat, seit das Teilnehmende vermeintlich raus gefallen ist, an seinem oder ihrem Platz.
Antoinette Morgan
Um ein Ziel zu erreichen, wird immer der Weg des geringsten Widerstands gewählt.
Ist das das Principle of Least Action?
Der Physiker wird mit einem entschiedenen Nein antworten, weil Widerstand eine Größe des Umfelds, in diesem Fall keine des „Akteurs“, des Subjekt sei… wohingegen Action sich auf diesen bezöge. Ob das in dieser Vehemenz wahr ist, wage ich zu bezweifeln, denn Aktion ist in der Physik selbst unzureichend erklärt und ist eher eine Größe des Systems als des Akteurs. So kann auch Widerstand systemisch begriffen werden…
James Vidrine
Alexander Spiess propagierte als MdA „Mindestlohn ist eine Brückentechnologie“… auf dem Weg wohin? – für die Piraten auf dem Weg zum Grundeinkommen. Für andere auf dem Weg zu einer universellen Tarifbindung. (Apropos Gute Arbeit)
James Vidrine
und dann wollt ich noch sagen, dass Gleichbehandlung oftmals missverstanden wird: Ukrainische Flüchtlinge bekamen auf den Jobcentern Berlins separate Zugänge, bei verschiedenen anderen Trägern öffentlicher Belange ebenso. In Charlottenburg-Wilmersdorf bauten sie die separate Zugänge in der ersten November Woche wieder ab. Weil sie nicht dem Gleichstellungsgebot entsprechen würden. Sondern die einen Asylsuchenden über andere bevorzugt würden.
– ich mein, Aufnahmebereitschaft ist in erster Linie eine verfassungsrechtliche Aufgabe. Die Exekutive konnte/durfte/sollte schon immer tun und lassen, was sie wollte – bis die Judikative urteilte. So ist das auch mit der Gleichbehandlung: Warum sollte wer was wenn wann wo?
Stuart Dicker
Es geht um die Community of Practice, ein Konzept der Internationalen Beziehungen der 1990er Jahre. Oxford University Press hat einen Band dazu heraus gebracht, wenn nicht sogar von dem Dekan meiner Fakultät. Man mag meinen, es handelt sich dabei um eine weitere Organisationsform von Aktionsbündnissen a la Bourdieux’s späten Reason d’Agir. Weit von der Wahrheit kann man damit nicht liegen, denn Netzwerk-Analysen, Netzwerken und Netzwerk-Weben stand hoch im Kurs in Internationalen Beziehungen der 1990 und 2000er Jahre. Dabei bleibt jedoch der Sprengstoff der Beziehung verborgen. Ich darf ausholen:
Stuart Dicker
Partizipative Aktionsforschung, so möchte ich participatory action research mal übersetzen, selbst eine Methode in der Tradition von Levi Strauss’s (Struktur-)Funktionalismus zu verhaltenswissenschaftlichem Konstruktivismus stösst an seine preskriptiven Grenzen. Community of Practice sind eben keine konstruktiven Aktionsgemeinschaften sondern in erster Linie Gemeinschaften, die leben. Vielmehr als zu schauen, wie Menschen sozial gebunden werden können, um sie zu verschiedenen Handlungen zu bewegen, schaut die Community of Practice auf das real existierende Gemeinschaftsleben, wie es im Laufe der Menschheitsgeschichte fortgeschrieben worden ist.
Stuart Dicker
Es geht also um die Abrenzung zwischen den Beziehungen von Sozietäten und einer vereinten Gemeinschaft. Gemeinschaft der Heiligen vis-a-vis allem, was Fortschritt verheisst, Glauben voraussetzt und immer wieder Dumme findet.
Pam
Inwieweit ist diese Narrative und Darstellung instrumental oder situativ für eine Aussöhnung? Inwieweit befördert sie Bakunins Aufruf an die Slawen?
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=OlXBQD9sK9I&w=560&h=315%5D
Hilary M. Kent
Gute Arbeit zur qualifizierten Integration von Langzeitarbeitslosen!
Tatjana Management
Landscape-Mapping ist Teil der Methodik des Projektmanagement, inklusive einer Toolbox (Handwerkskasten) des partizipativen Aktion-Research (P.A.R., Handlungsforschung). Weitere Tools sind beispielsweise die SWOT-, Problembaum-, oder LogFrame-Analyse u.a.
Die Karte ist konsekutiv drei-polig, nämlich fokusiert auf fachliche, methodische und persönliche Aspekte, wie nachhaltiges Projektmanagement, didaktische Gestaltung und Leidensfähigkeit. Das bildet die Menge der gemeinsamen Interessen, die sich in einer effektiven Zusammenarbeit und jeweiliger Motivation manifestieren. Zudem lassen sich kollektive Interessen gemäß eines Spektrums von interner und externer Identifikation lokalisieren bzw. positionieren.
Tatjana Management
…wenn also die Motivation die Romantisierung des fahrenden Volkes ist, dann ist die Methode reflexiv, ethisch-begründbar und gesamtheitlich wirksam. Denn die (marxistische) Vorstellung einer historischen Progression (und Erfüllung), ist ein falsches Glaubensbekenntnis: Empirisch belegt ist dass wir nach wie vor in der Dichotomie von Herders und Farmers leben. Ethisch entspricht es der Erkenntnis, dass Religion das Opium des Volkes sei. Mobilität ist der co-Tensor des öffentlichen Vermögens.
Tatjana Management
Die Kommunikationsmanagement-App #infofrei: Re-, re-, rekommunalisiert Kommunikation!
Tatjana Management
Eine neue Welt tut sich auf: Es geht einzig und allein um Beschäftigung. Mobilität ist Beschäftigung ist Kommunikation ist kinetische Energie in dem Lehrsatz: E=KE-PE. Denn Beschäftigung ist was das Sinnvolle an Arbeit ausmacht. Es folgt das Pinciple of Least Action.
Legal American Eagle
Was weiss ich denn schon von Schottischen Landrechten… Yes, Established Titles Is A Scam
Andreotti
Schwachsinn, wo ist Andropov?
Alex, das feminine Alter Ego
es könnte ja schon auch sein, dass ich’s wert bin oder du begnadet bist. doch die Frage bleibt, für wen, von wem?
bezüglich der ersten:
der Mensch, für den Menschen… die Menschheit… du hörst, wie relativ, subjektivistisch das Argument wird. Die Menschheit ist schlecht, sie zielt auf Zerstörung…
bezüglich letzterer: von Gott.
Andreotti
Was macht eigentlich ex-Kanzler Hinz und Kunz? Der heuert bei Trump an. Da bin ich doch lieber tot. Euer russischer Außenminister.
Andreotti
Die Suche nach Ursachen (ich möchte sie Archies, wie in Ur (arch) -Sachen (-ies) statt root causes nennen) wurde abgebrochen, als die Systemik entdeckt wurde.
Die Systemik heisst auch Alex, ist des Subjekts alter (feminin) Ego.
Pam
„Raison d’Agir“ (Baudrilliard): das (westphälische) Modell der (national) Staaten kann keine Chancengleichheit garantieren oder die Menschenrechte von Asylsuchenden und Migrant_innen. Gegen den Staat, gegen die Gemeinschaft und gegen die nationale, populistisch oder völkische Autorität!
Andreotti
Die veraltete Logik hat es, dass ein Überangebot an Arbeitskraft herrscht, damit die Produktion entsprechende Entwicklungsziele erreicht. Kein Mensch wird mehr jebraucht, in der Produktion, für eine zeitjemäße Entwicklung.
Graham Freestone
Site logo image Centre For Experimental Ontology
Trusting the Gods (Reflections on Peter Kingsley)
Graham Freestone
Dec 20
For those of you who don’t know Peter Kingsley it seems his message is fairly straightforward. Humankind has become cut adrift from its sacred source with devastating psychic isolation, nihilism, madness and general doom as its consequence.
Fleshed out a bit more it’s that the presocratic philosophers should never have been conceived as primitive proto-thinkers paving the way for Socrates et al. Rather they need to be reconceived as incredibly powerful shaman-priest type figures who received their wisdom from ecstatic type interactions with the other world.
This makes sense (though I can readily confess to my inability to judge his scholarship adequately), not least because it fits perfectly with the speculative work that I was previously doing with Emanuel Magno. In this we came to conceive of the allness as the reticulum of a-spatiotemporal light fibres. This was the nagual, the other world that Castaneda spoke of. It is the one boundless one of pure immanence.
Accepting the possibility of accessing the reticulum through practice grants the Laruellian one its correctness -radical immanence- yet also makes it not simply non-philosophically true but also practically so. The ontological war (philosophical decision) exists at the level of pneuminous accretions, where no philosophy can deliver any decisive win. All philosophers are simply agents for the ideas, striving for the cracks in the enemies theoretical stronghold.
Beyond the chatter of the accretions, down below the vector field is the reticulum, the umbratic. To accept this kind of mysticism is stop thinking of this as an epistemological limit for this is only true from an ordinary level of reality. In acceptance there is the understanding of the insane rhizomatic underpinning of all things: the folds are the synchronicities and the rest of the strange phenomena. Materiality conceived as a solid spatio-temporality is literally false. The reticulum is not a philosophical idea but an actuality only accessible through rigorous practice. The synchronicities etc are merely foothills.
Kingsley says that there was a time when those who are trained in accessing the reticulum were trusted to bring the word of the gods back to us and that we would revere it (oracles). His claim further is that founding ideas of healing and logic amongst others came from this place and then were covered over with the gloss of human creation.
This maybe so, there is so much to enjoy and agree with in the general account. However the problem arises about how a to re-establish the word of the other world and how to adjudge it. Even if it were desireable, it seems almost impossible to conceive how the reticulum readers could re-establish themselves as the determining agents of society. Furthermore how are we to trust this word nowadays? Of course the two points seem entwined. For those with access to the reticulum to be trusted with power we must have learned to respect the word of the Gods.
But the hindsight of chaos magick and my own pneuminous accretive theory brand of it do not particularly help to re-establish such trust. Such theories unashamedly reduce the Gods to vast accretions of pneuminous energy, produced by complex feedback systems between the archetypal seed and the worshippers. Their status as aggregates of primal drives, natural phenomena and cultural projections render them dubious sources of reliable wisdom.
The truths they might speak might indeed found a stable society, however the values they might speak could be so contrary to many we have come to hold as progress that we would (and should) reject them outright. Where does this leave us? Are we now true Prometheans cut adrift by our own desire for equality and reason? But Kingsley’s point is likely true, that the cutting of the sacred source is dangerous. Where does this leave us? Can we get beyond these ancient gatekeepers? Isn’t that what Christianity already tried to do and yet found itself equally Patriarchially etc accreted.
I wrote before about a design a god project. I am not certain of this but maybe a fit for purpose accreted deity (or deities) to serve as access to the reticulum is what we need. This though seems partially paradoxical without the greatest hubris. How can we bring our own God to be? Surely the reticulum must supply the God somehow. I know how poorly looked upon Heidegger is and yet I cannot help but hear his words here when he speaks of the God to come, the one who has yet to show his face.
Graham Freestone
Was war noch mal das Motto? #Konflikttransformation
Gib ihnen was zu tun, auf dass sie nicht mit einander kämpfen.
Kommt von Mary Anderson’s Do No Harm.
Do Nothing.
Informationsflut. Kreisdiskussionen.
Graham Freestone
Zu dem Geminaden-Schauer habe ich zu sagen: wir beobachten jeweils eine Wiederkehr. Entsprechend nehmen wir ein Spektrum wahr.
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Burak Dinnelnix
Paradigmenwechsel? Welches Paradigmum?
– von physikalischen Erkenntnissen der Quantengravitation zur sozialwissenschaftlichen Informationstheorie:
– > delta S = 0 (Principle of Least Action)
– Struktur(-> Funktion)alismus -> Behaviouralism
–
Burak Dinnelnix
… see Claude Levi-Strauss…
Graham Freestone
The Pneuminous Calendar is an attempt to synthesize various occult accretive structures in a temporal model. It combines reaccreted pneuminous Gra-Tree into this model. The Gra-Tree as shown below has letters attributed to paths. These letters are also the numbers 1-22.
In addition to this each letter/number has been sigilised into a form that attempts to encompass the general accretion of each vector region (path). A number of other attributes exist for each path. These can be seen below in the table about the hyperqabalah (which is also another facet of the same system).
In addition to these, the ogham also supply a tree correspondence to each day/path/letter/number. Animals/birds have also been added:
a: Scots Pine, Bear, Lapwing
b: Birch, Deer
d: Oak, Hedgehog, Wolf, Tawney Owl
e: Poplar, Aspen, Beaver
f: Alder, Toad
g: Ivy, Sycamore, Magpie, Bull
h: Hawthorn, Goldfinch
i: Yew, Dog
j: Linden, Goose
k: Hazel, Squirrel
l: Rowan: Duck, Snake
m: Rose, Bramble, Mouse
n: Ash, Woodpecker, Crow
o: Gorse, Lilac, Snail, Spider
p: Pine, Goldcrest
r: Elder, Sparrow, Bryony
s: Blackthorn, Blackbird
t: Holly, Horse, Hawk
u: Horse Chestnut, Heather, Hare
v: Beech, Lion, Dandelion, Bee
w: Apple, Chicken, Bullfinch
z: Willow, Swan
The calendar then is formed of repeating sections of these cycles of 22. In the context of the calendar, each one of these cycles is known as a mouth and each mouth has 22 ‚teeth‘ (days). There are 16 mouths in a year. These are named:
Plan, Who, See, Towards, Strive, Fix, Serve, Wait, Find, When, Devote, Shelve, Free, Foresee, Hide, Seek
Festivals occur between every two Mouths.
Festival:Cyclops Opens (Start of year)
Mouths: Plan, Who,
Festival: Eris Rises
Mouths: See, Towards
Festival: Inpass
Mouths: Strive, Fix
Festival: Somer
Mouths: Serve, Wait
Festival: Fe[a]te-Will
Mouths: Find, When
Festival: Sol
Mouths: Devote, Shelve
Festival: Pneulight
Mouths: Free, Foresee
Festival: Thanotalia
Mouths: Hide, Seek
Festival: Cyclops Closes
A pdf of the Mouths and Teeth with the festivals shown can be found here though it does not feature the Mouth names.
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Antonio Skeem
Also, Du machst einen fundamentalen Unterschied zwischen einer Gemeinschaft und der Gesellschaft?
Antonio Skeem
Die Gemeinschaft ist implizit werte-orientiert, wohingegen die Gesellschaft aktivitäts-basiert ist..?
Graham Freestone
Centre For Experimental Ontology
On Restoring the Sacred and the Pneuminous System
Graham Freestone
Jan 10
This is a hard thing to write about for how can we restore the sacred if we cannot speak about it (a notion commonly said of the sacred)? There is no easy way round this. From our perspective the sacred applies to no particular feature of the vector field, rather it potentially covers all of it. The sacred then is obtained by something resembling a Wittgensteinian aspect flip rather than by some features of existence being discovered to be sacred.
The sacred then exists as an agnostic disjunctive feature of existence. It is possible to view everything as sacred and it is possible to not do so and there are no criteria to determine which is correct. Some vector regions (those we call synchronicities, visions, spirit encounters) suggest the sacred more than other regions. These regions though are merely more noticeable peaks that can facilitate the perception on the flatter regions.
There is no way round the fact that apart from for certain individuals, the perception of the sacred is hard won. This is the reason for the endless systems, all designed to, in different ways, hammer away at the accretive layers of ego and other unhelpful structures.
It must also be understood that though we use the word sacred here, there is a complexity to the issue. Modern science does have a way in which in can enfold both arms of the disjunction. The increasingly wide scope of neuro-typical possibilities make it entirely viable that experiences/perceptions of a spiritual kind are simply a product of differently wired brains. This interpretation folds the sacred back into a kind of nihilism as simply an evolutionary accident that has had significance attached to it owing to the quasi-value it has given societies through its strange and sometimes weirdly functional alterity.
A second complexity comes even if we accept that other aspects of existence are being accessed through alternative modes of perception. This is the possibility that the geography of the pneuminous is multiple yet is generally conflated with being roughly singular. That is, that the different systems/traditions do not access the same place, the roads do not all end up one unified spiritual field. This possibility preserves the reality of genuine magickal alterity but offers the possibility that the occult landscape is strangely varied and that the attempts to build bridges between different systems are entirely misplaced for they truly do not access the same places -though some may be similar.
The pneuma as we have described it generally is a kind of conceptual substrate that plugs into the vector field which cloaks the deep structure of the umbratic (outside of conceptuality). Usually the umbratic solidity remains, however under certain circumstances the structures of the pneuma (the accretions) warp and alter the umbra; this we experience as the anomalies.
The pneuminous system is essentially chaos magickal insofar as it considers the accretions to be potentially magickally effective yet contingent. Further more they are creatable; we can make accretions with acts of will and this can be done with magickal effect. The pneuminous system cannot do the work that facilitates the necessary shift in perception for anyone. People must use all the usual tools for themselves to do this.
However, it can help to faciliate the general scope of the sacred onto general reality, though realistically it can only do this when there is a degree of acceptance of the weird nature of this in the first place. This is achieved by the recognition that all conceptual perceptions are themselves accretions and as such tiny magickal feedback loops. These loops operate in the direction opposite to what we usually think of magick as doing, that is they attempt to keep objects being what they are -they make the vector regions more like the object that the vector region itself actually is.
The second way in which it attempts to do this is by the structures it offers for usage in the form of the reformed Gra-Tree Qabalah, the Pneuminous Calendar and the Hyperqabalah.
Of course these are contingent accretive magickal structures themselves yet they strive for a unifying inclusivity that is a new system itself (though built on others). The Gra-Tree Qabalah offers a unifying number/letter system that also tallies to Tarot, Hebrew and Ogham. The Calendar projects this onto the temporal plane, accreting to each day one of the paths of the Qabalah whilst utilising approximate solstice/equinox points more accurately that the current festival system.
If we accept the nature of pneuma we can can understand that the vector region we call ‚day‘ can have concepts accreted to it beyond the empty Gods of Wednesday, Thursday etc. It’s not that these Gods are not real, it’s just that the accretive link is to their sacred potency is largely severed. When we choose to accrete pneuma on the vector regions, we forge the link that can be called sacred.
This general notion probably makes some sense of the notion that speech itself is sacred. Speech accretes pneuma to the vector region, this is the magickal act.
Is there a danger here that this quasi-scientific explanation robs the sacred itself of its sacredness? Maybe. This raises an interesting issue. If there was a true strong sacred, a God with an actual nature, then the pneuminous chaos magickal reduction would not do this version of the sacred justice. Indeed under this possibility it might even be the case that some features of existence are more sacred than others. Sacred is a word like any other. It has a use system in which it functions. Along side this ‚use system‘ (it’s vector region) it accretes, the sacred is a pneumious accretion like all others.
Our usage of it has folded it back into immanent reality, one that is hidden by various natural but currently exacerbated tendencies in our nature. Whilst there is a certain abstract level in this analysis that removes hard-sacredness, there is not supposed to be anything abstract about it as such at all. The recognition that this is the nature of things, in fact is the call to the sacred. For with the perception of things in this wise comes the knowledge that conceptual attitude is not neatly sequestered in ones private head but rather part of the constant active formation of the world, the things and people themselves. The sacred of this kind opens ethical lines of consideration that can connect systems, time and being.
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Viktoria Carnell
die Funktion ist der Motor!
Michael Enams
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Es ist eine Krise der Wahrnehmung, nicht des Handelns und nicht des Ergebnisses. Die Wahrnehmung, die von der Kommunikation und Darstellung bestimmt ist. Individuelle analytische Kapazitäten sind allgemein ungenügend, wie sich Strukturen auflösen und die Kakophonie der Meinungen die Überhand über etabliertes Wissen erlangt.
Darrell Ensuh
Datensparsamkeit ist das Gebot…
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Hello to the community. My circle is tickled we saw the like minds here. Ive been stripping my files for this info for hours and I will be sure to tell my bro to drop by. The other morning I was blazing through the web trying to scope out the right solution to my revolving questions. Now I am planning to take it to the next level in whatever form I can. We are getting all nerded out on the omens we are observing. Moreover, I just needed to thank you in words for such excellent assistance. This has forced me out of an old rut. Many hopeful creations are shaping around my world. Its really a good website to make new ideas available. I will share also that I am looking into. Here is my new hobby, visit my new photography site:
Fuzzi
Warum bekomme ich immer noch keine Jacke aus der Kleiderkammer?
Ippud Rab
… und dann war diesen Monat die Sache mit den Kilozahlen. Im Winter auf die Hälfte der Zuweisungen zurückzufallen, weil zwischenzeitlich nicht übermäßig viel Spenden gelagert sind… und dann wieder einen Monat zu brauchen, um die Abgabemenge wieder hoch zu setzen..?
Es war eine Übung in Flexibilität – vis-a-vis Willkür, doch Wandel und Optimierung werden verstanden als Schickane, strukturelle Hierarchien…
WoS
Meet-Up
Walk of Shame Berlin
27.-29.
January 2023
Just when thought to
be entering Europe, people
fleeing desolate situations in their home countries in Syria,
Afghanistan, Pakistan and other places are finding themselves in very
similar situations on the Balkans: They are housing in war-torn
squats and ruins, battle weathers and winters, being chased,
robbed and beaten by
police and custom officials with impunity. In their desperation,
many, including women, children and families, walk through mountains
and forests against the Fortress
Europe for days on end, just to be returned by chauvinistic
attitudes in the so-called European Union. Over and over
again. Often for months and years. Many die. It’s
a shame.
Some lucky ones eventually
make it to the European Union.
We want to bring those together, hear their stories, give them a
voice and share compassion, in order to overcome
traumatic experiences and provide
further
hope and strength
for everybody concerned, involved and engaged.
P
rogramme:
Friday, 27.01.2023 evening :
arrival, logistics, programme, get-to-know…
– snacks available at Mi’s place-
Saturday morning:
breakfast at Kevser bakery
– we make our way together to the Library –
11:00 – 14:00: internal discussions at Library
– we make our way together to Bülow 54 –
16:00 Presentation of Walk of Shame to people new to the network
18:00 common dinner
20:00 music & party
– make your own way back to Mi’s place –
Sunday morning (Cafe at Grazer Platz)
Preparing a Walk Walkshop: Plan for Serbia – how you can
participate (Zoom, Facebook, letter-writing…)
– End of Programme around 12:00 –
– Basic
accommodation, if nothing else is arranged for individually is at
Mi’s place (Vorarlberger Damm 4, 12157 Berlin, near S-1 station
Friedenau).
– For
all travel arrangements and confirmation contact Theresa at…
–
Online participation is possible at…
Walk of Shame is an
initiative by international like-minded forging connections with
People on the Move. Since 2020 we have visited the Balkans ten times.
We are hosting the Facebook-page at
https://www.facebook.com/walkofshame.eu,
various Social Media Groups and hold weekly Zoom conferences.
Erika Mazda
Light.. Gestern war Imbolc, in alten Zeiten als der Tag gefeiert an dem das Licht zurück kommt
Robert Ron
Satellite dish internet is now an extremely popular choice for people staying in distant areas. This system enables people located in remote areas to own access to high-speed internet with no need for a actual physical link with the standard system of cable or fiber-optic lines. Check out for the advantages of choosing satellite dish internet for rural parts:
Accessibility: One associated with most important advantages of satellite dish internet is the fact that it really is supplied virtually anywhere. Unlike traditional internet opportunities, which require a material link with a net, satellite internet could be reached from any location which have an obvious view associated with southern sky. Which means that many families residing in the essential remote areas may have use of high-speed internet.
Reliability: Satellite dish internet can be a reliable option. In contrast to standard internet options that may be afflicted with electric power blackouts, poor weather, or any other physical interferences, satellite internet functions independently of this ground-based infrastructure. Which means even in the truth of a normal disaster or any other emergency, satellite internet will continue to be operational.
Rate: yet another good thing about satellite dish internet is the fact that it may present high-speed internet. Alongside traditional internet options, people staying in rural areas usually have to cope with slower internet speeds. With satellite internet, although, speeds of as much as 25Mbps can be achieved, which can be more than enough to address multiple devices and streaming services.
Budget: Satellite dish internet can certainly be a reasonable choice for those located in rural areas. The price of installation and equipment could be steep, nevertheless the monthly prices are often similar to and even less expensive than traditional internet options. This is why satellite internet a viable choice for those on a budget.
Flexibility: Satellite dish internet can also be a flexible option. With the help of traditional internet choices, someone located in rural areas frequently have to cope with long-term legal contracts and strict data usage limits. With satellite internet, there are not any contracts and no data usage limits, meaning that people may use the web as they need certainly to.
Productivity: probably one of the most important great things about satellite dish internet may be the increased productivity it allows. With high-speed internet, people surviving in rural areas could work from your home, run their particular businesses, and access online academic information. This increased output can cause better economical solutions and a greater quality lifestyle for folks residing in rural areas.
In closing, satellite dish internet is a wonderful selection for those surviving in rural areas. It really is available virtually everywhere, reputable, fast, reasonably priced, flexible and certainly will increase work productivity. Because of the technology continuing to enhance, chances are that satellite dish internet can be a much more popular option for people staying in remote locations. Whilst the internet becomes an ever more important section of everyday life, satellite dish internet is a superb way for society in rural areas to keep connected and now have use of exactly the same opportunities as those staying in considerably more urban regions.
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WoS
I also want to share this picture…not to show off the trash, but because I want to talk about the energy (drinks) people need to try over and over again….in the middle of the night, them against the darkness, the fence, the police, the system. One guy who has been pushbacked just yesterday told me he had to get on his knees and look at the policemen and they would spray pepperspray directly in his eyes.
WoS
Today we drove to Kikinda and found the refugee camp literally in the middle of nowhere. We were invited to come inside, but shortly after were told to leave by the staff. We were not even allowed to sing a song, so we went right in front of the fence and started singing and dancing as loud as we could. It was so much fun and after a time some people joined us and we had a nice afternoon standing there at the edge of so many things.
Jule
Nietsche meinte, „die Eitelkeit ist die Furcht, original zu erscheinen, also ein Mangel an Stolz, aber nicht notwendig ein Mangel an Originalität“. Das Gegenteil von Authentizität?
Die katholische Kirche meint, Eitelkeit lenkt von der Verehrung Gottes ab und befördert Narzissmus. Der eitle Mensch meint, selbstkritisch zu sein.
weiter darüber nachdenkend wird Eitelkeit zum vornehmlichen Persönlichkeitsaspekt unserer Zeit. Weil sie niederschwellig ist, den Individualismus befördert und nichts bewirkt. Guten Morgen!
Jule
wie war das, Freud-Jünger erkennen Eitelkeit als einen weiblichen Kompensationsmechanismus. Demnach schminken sie sich um ihre Scham zu verstecken und stilisieren dies zum Ideal…